• Home
  • /
  • Choroby
  • /
  • Wzmocnij odporność tej jesieni w 5 prostych krokach!

Wzmocnij odporność tej jesieni w 5 prostych krokach!

Jesień nadchodzi wielkimi krokami, a z nią nie tylko dłuższe wieczory, niższe temperatury i ulice barwne od spadających liści. Jeśli w tym roku chcesz stawić czoło grypie i przeziębieniom, i nie przeleżeć z rodziną kilku tygodni w łóżku, warto zadbać o odporność już teraz. Na co zwrócić uwagę? Czy pomocne będą w tym tylko witaminy i suplementy? Zacznij od tych 5 prostych kroków!

  1. Postaw na rozgrzewające potrawy i przyprawy

Zimą i jesienią nasz organizm sam domaga się potraw, które rozgrzewają od środka. Dlatego staraj się, aby w Waszym menu nie zabrakło aromatycznych zup pełnych sezonowych warzyw, przypraw, a także czosnku i cebuli – przyjemnie rozgrzewają, zawierają mnóstwo cennych witamin, a przyprawy, czosnek i cebula mają sprawdzony wpływ na odporność. Próbuj zup o różnych smakach i konsystencji, i urozmaicaj grzankami z pełnoziarnistego pieczywa.

  1. Spędzaj czas na dworze, unikaj klimatyzacji

Aby uniknąć zarazków chowasz się w domu? To błąd! Zbyt sterylne środowisko, a do tego unikanie hartowania ciała sprawia, że nasz organizm jest dla bakterii łatwą zdobyczą. Dlatego spędzaj jak najwięcej czasu z całą rodziną na dworze, nawet podczas mrozów – wbrew pozorom pomożesz sobie bardziej, niż zaszkodzisz. Unikaj również klimatyzacji, która wysusza śluzówki. W klimatyzowanych miejscach pij dużo wody, która im ulży.

  1. Zażywaj regularnie sportu

Ruch to zdrowie. Wiemy to już od najmłodszych lat, a mimo to często większość czasu spędzamy na wygodnej kanapie. A już szczególnie, kiedy za oknem chlapa i śnieg, a dni są coraz krótsze. Sport jest natomiast świetnym remedium na różne choroby, na jesienną depresję, wzmacnia ciało, odporność, pozwala uporać się z nadmiarem kilogramów. W tym sezonie pokochaj nową dyscyplinę lub całą rodzinę zapisz do klubu fitness.

  1. Wybierz suplementy na odporność i zdrowe tłuszcze omega

Bogatą w składniki odżywcze i witaminy dietę możesz dodatkowo wspierać suplementami wpływającymi na odporność oraz tranem i zdrowymi tłuszczami omega, które ciało potrzebuje w tym okresie najbardziej. Witaminę C możesz dostarczać sobie również sokami – np. 100% sokiem z aceroli.

  1. Wysypiaj się i odpoczywaj

Zmęczony i zestresowany organizm jest osłabiony, przez co bardzo łatwo łapie infekcje. Staraj się przesypiać minimum 7 godzin, zadbaj o odpowiedni relaks i odskocznię od pracy oraz codziennych obowiązków. Jeśli coś niepokoi Cię w stanie Twojego zdrowia już teraz, możesz zrobić kilka podstawowych badań, aby upewnić się, czy wszystko jest w porządku.