Witaminy i suplementy stworzone dla seniorów. Sprawdź!

Lepiej zapobiegać, niż leczyć. Głęboką mądrość ukrytą w tym przesłaniu doceniają przede wszystkim seniorzy. Zamiast czekać na rozwój chorób i innych dolegliwości, które w jesieni życia pojawiają się częściej, wolą zapobiegać, niż potem zdać się na lekarzy.

Dobrą profilaktyką jest nie tylko szeroko pojęty zdrowy tryb życia, ale i witaminy i suplementy dla seniorów, które utrzymują organizm w dobrej kondycji, zapobiegając lub przynajmniej opóźniając różne choroby i dolegliwości. Szczególnie, że dieta seniora często daleka jest od ideału, a z wiekiem organizm potrzebuje tylko więcej witamin i składników mineralnych.

Najważniejsze witaminy w diecie seniora

Organizm potrzebuje regularnego dostarczania wszystkich witamin i składników mineralnych – dlatego lepiej wybrać suplement o pełnym składzie. Są jednak witaminy, których zazwyczaj brakuje nam najbardziej, a odgrywają ogromną rolę. Jest to przede wszystkim witamina B12 i D. Dodatkowo bardzo ważna jest suplementacja kwasów tłuszczowych omega-3 oraz wapnia i magnezu. W pierwszej kolejności zwracajmy więc uwagę na te witaminy i minerały.

Dawkowanie witamin i suplementów

Witaminy i suplementy trzeba odpowiednio dawkować – zbyt duża ilość przyjmowanych leków może powodować więcej szkód, niż pożytku, a zbyt mała nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Najlepiej sugerować się ulotką dołączoną do opakowania każdego produktu lub skonsultować się z lekarzem rodzinnym, który podpowie najlepszą dla nas suplementację w oparciu o aktualne wyniki badań.

Nie tylko suplementy!

Zachowanie zdrowia i witalności jak najdłużej nie jest łatwym zadaniem. Przyjmowanie suplementów to łatwa droga, nie warto jednak się do niej ograniczać, jeśli zależy nam na dobrych efektach. Regularne spacery na świeżym powietrzu, zdrowa dieta pełna warzyw i owoców, przyjmowanie min. 2 litrów wody w ciągu dnia, ograniczenie cukru, soli i tłuszczy w diecie – to podstawowe reguły zdrowego trybu życia.

Wsparcie dla umysłu i ducha

Ciało to nie jedyny wyznacznik zdrowia. Na emeryturze dbajmy również o naszą stronę duchową i kondycję psychiczną. Próbujmy nowych pasji, starajmy się podróżować, czytać, aktywnie uczestniczyć w życiu społecznym i rodzinnym – teraz mamy nareszcie czas, żeby zająć się w życiu wszystkim, na co kiedyś nie mieliśmy chwili przez liczne obowiązki zawodowe i rodzinne. Warto to wykorzystać.

Więcej o suplementacji dla seniorów na http://www.e-zikoapteka.pl/artykuly/jak-dbac-o-zdrowie-w-wieku-60-poradnik-dla-seniora.html