• Home
  • /
  • Porady
  • /
  • W tym roku schudniesz przed latem. Wystarczy, że zmienisz taktykę!

W tym roku schudniesz przed latem. Wystarczy, że zmienisz taktykę!

Wiosna to wspaniała pora roku – po jesieni i długiej zimie trudno nam opanować entuzjazm na widok słońca, pierwszych pąków i coraz dłuższego dnia. To czas, kiedy do życia budzi się nie tylko natura – i my chętnie wybieramy się na spacery, lody, planujemy weekendowe wypady, wakacje i zaczynamy szukać kreacji na tegoroczne wesela i imprezy plenerowe. Te ostatnie punkty jednak często spędzają nam sen z powiek, szczególnie, kiedy przez zimę folgowaliśmy naszym zachciankom. Efektem jest nadmiar kilogramów, zszarzała cera i ogólne złe samopoczucie. Chcesz coś z tym zrobić? Zdążysz do lata!


Dlaczego nie wyszło ostatnim razem?

Niemal każda kobieta ma za sobą jakieś próby odchudzania – bardziej lub mniej udane. Większość jednak nie wyciąga wniosków z poprzednich upadków, zarzucając sobie jedynie brak silnej woli i wciąż próbując na nowo wdrażać schemat, który nie sprawdził się już tyle razy. Parafrazując Einsteina – szaleństwem jest robić wciąż to samo, a oczekiwać innych rezultatów. Dlatego zmień taktykę!

Dieta? Jaka dieta?

Diety odeszły już do lamusa – doskonale wiemy, że nie działają, a przynajmniej nie na dłuższą metę. Jeśli wiesz, że całe życie spędzone na diecie Kopenhaskiej czy Kapuścianej jest niemożliwe (i niezdrowe!) to w ogóle jej nie zaczynaj. Powrót do normalnego odżywiania błyskawicznie zniweluje efekty takiej kampanii. Zmiana nawyków żywieniowych musi być stała. Sposobów na zmianę jest całe mnóstwo – stopniowe ograniczanie cukru w napojach, kupno mniejszych talerzy, poznawanie nowych, zdrowych posiłków w każdy weekend, pozwalanie sobie na wszystkie zachcianki tylko jeden raz w tygodniu itd. – próbuj. I wiedz, że zdrowe odżywianie może być pyszne, a do tego będziesz czuć się świetnie. Przeprowadź taki eksperyment!

Aktywność fizyczna – bez niej ani rusz

Jeśli nie lubisz ćwiczyć w domu na macie przed TV – nie rób tego. Jeśli nienawidzisz biegać i zmuszasz się do tego z wielkim trudem – nie tędy droga. Naprawdę, jest tak wiele rodzajów aktywności, że każdy może znaleźć dla siebie coś, co sprawi mu przyjemność, a efekt wyszczuplania będzie jedynie dodatkiem. Postaw na jogę, pływanie, rolki, wspinaczkę, zumbę czy karate. Próbuj różnych dyscyplin, kombinuj. Jeśli nie lubisz ćwiczyć w domu, zapisz się na siłownię, gdzie obecność innych osób i wykupiony karnet będzie dodatkową motywacją. Nie masz dużego budżetu? Jednorazowy zakup rolek, skakanki czy dobrych butów do biegania nie kosztuje majątku. A leczenie chorób związanych z otyłością już tak.

Traktuj siebie z szacunkiem

Nie wyrzucaj sobie zaniedbania, nie stawaj na wagę codziennie z westchnięciem irytacji, nie torturuj siebie w sklepach, przymierzając ciuchy nie pasujące do Twojej figury, wieku ani stylu. Kiedy już odkryjesz całą paletę zdrowych i smacznych przepisów, pokochasz jakąś aktywność fizyczną, kilogramy polecą same, a Ty nawet nie będziesz tego zauważać – a do tego poczujesz zastrzyk nowej energii!

Napędzona pozytywnymi zmianami zrób krok dalej – zmień fryzurę, odśwież garderobę, zacznij nowe pasje i próbuj rzeczy, których nigdy nie robiłaś. Będziesz szczęśliwsza niż kiedykolwiek, a za tym pójdzie też większe zadowolenie z życia rodzinnego czy zawodowego. Do dzieła!